Napoleon Bonaparte - Citate







Gloria este trecatoare. Obscuritatea dainuieste la nesfarsit.

Scara succesului nu este niciodata aglomerata pe treapta cea mai de sus.

Mintea nu cunoaste alte frontiere decat cele pe care le stabilim noi insine.

Niciodata nu-ti intrerupe inamicul cat timp acesta face o greseala.

Calitatea esentiala a omului este fermitatea caracterului si hotararea de a invinge cu orice pret.

Egalitatea nu exista decat in teorie.

In dragoste singura victorie este fuga. Victoriile asupra femeilor sunt singurele care se obtin scapand prin fuga.

Imposibilul e o fantoma a timizilor si refugiul lasilor.

Multi oameni, ca si cifrele, capata valoare numai prin pozitia lor.

In politica, prostia nu e un handicap.

Cel mai mare orator este succesul.

Istoria este o minciuna pe care nimeni nu o contesta.

Un conducator este un negustor de sperante.

Caracterul este baza dreptunghiului, iar inteligenta este inaltimea.

Nimeni nu este invins iremediabil pana ce nu accepta infrangerea ca pe o realitate.

Waterloo va sterge memoriile victoriilor mele. La Waterloo, incepand cu mine, niciunul nu si-a facut datoria.

Capacitatea de a repurta victorii stralucite consta si in capacitatea, la nevoie, de a suferi infrangeri.


Daca Socrates ar intra in camera, toti ne-am ridica in picioare ca sa-i dam cinste, dar daca ar intra Iisus Hristos, I-am cadea toti la picioare.

Barbatul este proza Lui Dumnezeu, femeia este poezia Sa.

Imi castig bataliile cu visele soldatilor mei.

Disciplina militara nu admite exceptii sau variante.

Invidia este o declaratie de inferioritate.

In dictionarul meu personal, cuvantul ''imposibil'' nu exista.

Pot ierta prostia, dar nu si rautatea!

Oamenii de geniu sunt meteori care trebuie sa arda pentru a ilumina epoca lor.

Nu urci niciodata atat de sus decat atunci cand nu stii incotro te indrepti.

Spatiul il putem recupera, timpul niciodata.

Adevarata mea glorie nu consta in faptul ca am castigat patruzeci de batalii. Waterloo va sterge amintirea atator biruinte. Ceea ce va trai vesnic este Codul meu Civil.

De la sublim la ridicol nu este decat un pas.

Eu sunt dintre acei oameni pe care ii ucizi, dar pe care nu-i dezonorezi.

Cel mai periculos sfatuitor pe care il ai este amorul propriu.

Sunt doua lucruri care unesc barbatii: frica si interesul.